Contact
U heeft een vraag of opmerking. Hoe kunnen wij u helpen?
Staat uw vraag er niet bij?
Informatie over uw pensioensituatie vindt u in Mijn pensioen
Bel ons
Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via (088) 008 40 16. Via e-mail zijn we altijd bereikbaar.
Schrijf ons
Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor de Zuivel en aanverwante industrie
p/a Achmea Pensioenservices
Postbus 20005
7302 HA Apeldoorn
Heeft u een klacht?
Het pensioenfonds probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u toch niet tevreden over de dienstverlening? Lees dan in onze klachtenprocedure (pdf) wat u kunt doen.
Dit zijn de stappen. De volgorde is belangrijk:
- Geef de klacht door aan de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices).
- Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Geef de klacht door aan het bestuur van het pensioenfonds.
- Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Geef de klacht door aan de Ombudsman Pensioenen voor advies.
- Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Of niet verder gekomen met het advies? Ga dan naar de rechter.
Niet eens met uitspraak over uw klacht?
Bent u het, na gebruik gemaakt te hebben van de klachtenprocedure, niet eens met de beslissing van het bestuur van uw pensioenfonds? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke Ombudsman Pensioenen via:
Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon: 070 - 34 99 620