Contact

U heeft een vraag of opmerking. Hoe kunnen wij u helpen?

Veelgestelde vragen

Staat uw vraag er niet bij?

Stuur ons een e-mail

Informatie over uw pensioensituatie vindt u in Mijn pensioen

Inloggen Mijn pensioen

Bel ons
Op werkdagen zijn wij bereikbaar tussen 8.30 en 17.00 uur via (088) 008 40 16. Via e-mail zijn we altijd bereikbaar.

Schrijf ons
Stichting Bedrijfstakpensioenfonds voor de Zuivel en aanverwante industrie
p/a Achmea Pensioenservices
Postbus 20005
7302 HA Apeldoorn

Heeft u een klacht?
Het pensioenfonds probeert u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Bent u toch niet tevreden over de dienstverlening? Lees dan in onze klachtenprocedure (pdf) wat u kunt doen.

Dit zijn de stappen. De volgorde is belangrijk:

  1. Geef de klacht door aan de pensioenuitvoerder (Achmea Pensioenservices).
  2. Niet tevreden met het antwoord van de pensioenuitvoerder? Geef de klacht door aan het bestuur van het pensioenfonds.
  3. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Geef de klacht door aan de Ombudsman Pensioenen voor advies.
  4. Niet tevreden met het antwoord van het bestuur? Of niet verder gekomen met het advies? Ga dan naar de rechter.

Niet eens met uitspraak over uw klacht?
Bent u het, na gebruik gemaakt te hebben van de klachtenprocedure, niet eens met de beslissing van het bestuur van uw pensioenfonds? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de landelijke Ombudsman Pensioenen via:

Ombudsman Pensioenen
Postbus 93560
2509 AN Den Haag
Telefoon: 070 - 34 99 620